VÄRMDÖ BRUKSHUNDKLUBB

Klubbkvällar

Hej
Jag passar på att skicka ut detta för information om våra klubbkvällar. Det är vi medlemmar som gör klubben & nu under den mörka tiden & hundträningen kanske är i lite vila så passar vi på att ses i stugan för att lyssna på några av våra medlemmar som delger sin erfarenhet & kunskap kring hund. Det kommer finnas lättare förtäring från 18:30 till självkostnadspris.
Kl 19:00 & nån timme framåt får vi lyssna på kvällens ämne som är gratis.
13/1 jakt & apportering. Eva Lagerqvist ger oss insyn i hur det praktiskt & tävlingsmässigt går till.
20/1 mentalitet, MH MT BPH. Lorentz Ogebjer förklarar skillnaden. Hunden för samhällsnyttan, Sandra polishundsförare berättar.
27/1 Förbundsordförande Piia Nora kommer & berättar om SBK
3/2 agility, Annika af Klercker berättar om sin tävlingsresa
10/2 bruksgrenarna förklarar Peggy & Britt & vad bedömer domaren Mats Johansson där ute i skogen?
17/2 Maria & Molly berättar om sina resa från Värmdö bk till SM & VM
24/2 är det sportlov, sen kör vi vidare några måndagar till!
Håll utkik vidare för vi kommer fylla på med mera under klubbkvällarna. Bla Hunden i människans fritid & arbete som tex assistanshund, väktarhund, patrullhund, räddningshund, Mera mentalitet, blodgivning.
Har du något som du vill veta mera om så hör gärna av dig till oss!
För att lämna utrymme till kvällens underhållning får hunden vila sig i bilen.
Välkommen!
Anna Löfblad